Resultaat-, mens- en klantgerichtheid
Mijn eerste werkgever was een resultaat- en mensgerichte scale-up waarin voortdurende afstemming op de veranderende behoeften van de klant centraal stond. In 5 jaar kreeg ik diverse rollen, werkte ik op verschillende locaties en hielp ik het bedrijf mee groeien van 8 naar 115 miljoen euro omzet.
Hier leerde ik focussen op resultaat, mens en klant.
Strategie en cultuurverandering
Daarna belandde ik in een bedrijf met een opdracht binnen HR & strategie. De vraag: hoe kunnen we onze organisatie transformeren naar een omzetstijging van 25 naar 40 miljoen en een winststijging van 8% naar 16% EBITDA.
Hier leerde ik een strategie en cultuurverandering implementeren, met aandacht voor de wisselwerking tussen diverse departementen en een mentor-/partnership met de CEO.
Leiderschap
Vervolgens werd ik Algemeen Directeur a.i. in een organisatie met 250 mensen die een zware crisis doormaakte. Het doel? Snel focussen op de juiste activiteiten om het tij te keren, de mensen aan boord te houden en de basis te leggen voor toekomstige groei.
Hier leerde ik departementen zoals operations, finance, sales-marketing, maintenance en HR aansturen. Ik ervaarde hoe snel de resultaten volgen als je het vertrouwen in de organisatie herstelt.
En vandaag?
Als life long learner blijf ik mijn kennis verruimen, o.m. via Executive MBA & MSc in innovatiemanagement aan HEC Paris en een master in HR Management aan Vlerick.
Daarnaast omring ik me met been there, done that collega’s. Samen kijken we breder en duiken we dieper en boeken we duurzame resultaten. En leren we veel bij van elkaar, natuurlijk.